Een ijzersterk online verkoopproces
Als ondernemer wil jij niets liever dan tevreden cliënten en een lekkere omzet. Maar wanneer jij moeite hebt om nieuwe cliënten te vinden en je diensten te verkopen kan het een flinke uitdaging zijn om rond te komen.
Online marketing is een prachtige tool om nieuwe cliënten mee te werven, maar dan moet je wel weten hoe het werkt. Promotie via social media, e-mail, blogposts of advertenties gaan jou nul komma nul omzet opleveren wanneer jij geen gebruikt maakt van een online verkoopproces en strategie.
Want het is heel simpel; zou jij zelf een fysieke afspraak maken bij iemand waar je nog nooit van hebt gehoord of iets van hebt gezien zonder vooraf informatie in te winnen over wie hij of zij is, doet en wat hij of zij voor jou kan betekenen? Nee, natuurlijk niet. En jouw potentiële cliënten doen dat ook niet.
Een online verkoopproces kun je zodanig inrichten dat het op een persoonlijke manier en in continuïteit potentiële cliënten werft, ze vanuit de oriëntatie richting een fysieke afspraak of aankoop begeleid én geautomatiseerd nieuwe afspraken en verkoopgesprekken inplant in jouw agenda - Een strategie die jou een stuk financiële zekerheid kan bieden en die niet ophoud wanneer ze bij jou op de stoep staan; want dan begint het verkopen vaak pas echt. Kortom; een ijzersterk verkoopproces kan voor jou het verschil maken tussen een verlieslijdende- en winstgevende bedrijfsvoering. En wij kunnen jou van A tot Z leren hoe je een online verkoopproces bouwt.